21 januari 2019

Dag 10 zaterdag 19 januari 2019 Playa Larga


Vanmorgen voor de verandering weer eens vroeg uit de veren. We hebben ter plaatste een vogelexcursie door het moeras geregeld. Olaf, (onze zoon) past voor dit gebeuren en besluit lekker een ochtend uit te slapen. Wij gaan,  beschermd met een dikke laag antimuggenspray,  met een gids op pad. Er sluiten bij onze groep nog 5 Fransen aan. Mijn man, helemaal voorbereid met camera en verrekijker, en ook ik, gewapend met camera en gepaste kleding (geen pumps!) zijn er helemaal klaar voor. We moeten gelijk al lachen om die Fransen. Er loopt er één met een suède rokje en rode lage pumps achter de gids aan door het moeras. Ik kan mijn lol dan ook niet op als ik deze Franse dame lekker door de modder zie ploeteren.
Ja, ja, ik loop ook graag op mooie pumps, maar snap inmiddels ook wel dat tijdens een vogelexcursie door het moeras dit niet zo handig is. We zien echt heel veel mooie en bijzondere vogels, maar deze ook in stilte fotograferen is een uitdaging. Die Fransen snappen er niks van en kwekken er onder elkaar op los. Met hun mobieltje in de hand proberen ze dan een foto te maken en snappen ze niet waarom die vogels steeds wegvliegen.

Al met al hebben we een mooie tocht gemaakt en gelukkig toch nog onze momenten kunnen pakken om foto’s te maken. Maar zonder die Fransen was het waarschijnlijker een succesvollere toer geweest. In de middag zijn we gaan snorkelen. In geweldig helder blauw (bijna turquoise) water (wat ook nog eens aangenaam van temperatuur is) hebben we de meest mooie uiteenlopende tropische vissen gezien. Zelfs ik ben de hele middag niet meer uit de zee te slaan. Ik blijk alleen een badpak aan te hebben van al zeker 5 jaar oud, waarbij mijn zoon vraagt of het niet iets te sexy is voor mijn leeftijd. Ik kijk hem aan, kijk dan naar mijn badpak en schiet in de lach.. Ik geloof dat er een nieuwe shopopdracht voor thuis is.. want hij blijkt rondom mijn billen helemaal te zijn doorgesleten.